De excursie naar het Drents Museum, met rondleiding langs de werken van de tentoonstelling ‘The American Dream’, is het vervolg op de BBKK kunstlezing van 16 april door kunsthistorica drs. Sophie van Steenderen.
Het bezoek aan het Drents Museum toont het naoorlogse Amerika door de ogen van topkunstenaars als Edward Hopper, Andy Warhol, Andrew Wyeth, Alice Neel, Richard Diebenkorn, Martha Rosler, Alex Katz, Chuck Close en nog vele anderen meer.

Het werk van deze kunstenaars geeft een prachtig beeld van ‘the American way of life’, de cultuur en geschiedenis, de Amerikaanse politiek en de sociale bewegingen. Het is voor het eerst dat in Europa, in samenwerking met de Kunsthalle Emden in Duitsland, zo’n uitgebreid visueel overzicht wordt getoond van ruim 200 Amerikaanse naoorlogse figuratieve kunstwerken.

 

PROGRAMMA
11.30 uur: Binnenkomst via de groepsentree, Brink 3
11.45 uur: Rondleiding langs de expositie ‘The American Dream’
13.00 uur: Einde programma, mogelijkheid tot bezoek museum op eigen gelegenheid. Ingang museum:
Groepsentree, Brink 3. Raadpleeg de plattegrond.
Wij vragen u vriendelijk om op tijd aanwezig te zijn.

Parkeren: In parkeergarage Torenlaan (bij het Museum).

Entree museum: 10 Euro en gratis voor Museumkaarthouders. Voor deze expositie geldt een opslag van 2 Euro voor elke bezoeker, te betalen bij aankoop van het entreebewijs.

Reizen per openbaar vervoer:
Trein, station Deventer, spoor 4, vertrek 09.47 uur, aankomst Zwolle 10.11 uur.
Overstappen in Intercity Groningen, spoor 6, vertrek 10.15 uur, aankomst Assen 10.56 uur.

Van het station naar het museum is het 7 minuten lopen.

Per bus naar het museum: bushalte station, platform C, Q-buzz, bus 24, vertrek 11.11 uur.

Uitstappen halte Oostersingel, 11.12 uur en dan nog 2 minuten lopen naar Brink 3.

Men kan zich aanmelden voor deze excursie bij Fanny Pliester, per e-mail: fanny.pliester@gmail.com. Als u per eigen vervoer reist, vermeld dan of u bereid bent desgewenst iemand te laten meereizen. Vermeld dan ook uw telefoonnummer. De excursie gaat door bij tenminste 15 deelnemers.